2008년 10월 27일 월요일

Be Rich

우연히 처남이 나의 아이팟 터치를 보았다. 아이팟 터치에 대해서 간단한 소개를 듣더니 한가지 아이디어를 냈다. 여기서 돈 세는 연습을 해보는 것이 좋겠다고. 생각해보니 괜찮은 아이디어 같았다. 하지만 너무 단순한 것 같기도 하고... 그래서 몇가지 재미있는 기능을 넣어보았다. 일단 집에 있는 외국 지폐들을 모두 긁어 모아서 스캔을 받았다. 여러 나라의 통화를 세 볼 수 있다면 그것도 재미있을 것 같았다. 그리고 약간의 규칙을 주었다. 주어진 시간 안에 가능한한 많은 돈을 정확히 세는 것. 거기에 헷갈릴 수 있게 가짜들도 집어 넣고, 서로 다른 단위의 지폐도 섞어 두고... 그렇게 해서 Be Rich가 나오게 되었다.

Accidently, my brother-in-law (my wife's brother) saw my iPod touch. Heard about a short introduction to iPod touch, he gave me a idea: practicing to count paper money. Oh, that's cool, but too simple. So, I added some features. First, I searched for all the foreign paper money in my house because counting various foreign money will be interesting. And I made a simple rule: getting money as much as possible for given time. Moreover, I added other papers other than paper money and various amount of paper money to frustrate people. Finally, "Be Rich" came out.

댓글 없음: